Ja tack

                                                                                 image129
Någon som missat Käthes nya butik modemecka.se? Jag tittar in ibland för att spana in nyheterna, föll pladask för detta halsband från Cajsita, konstruktionen är dock enkel och jag tänker knåpa ihop något liknande själv, lyckas jag kommer bilder här vid tillfälle.


Inspiration

Facehunter bjuder mig på inspiration, precis när jag kände att den börjat tryta!

image125Så snyggt, stilrent, enkelt, och vilken bakgrund!

image126Otroligt befriande med en kille som VÅGAR FÄRG

image127 Älskar hennes skor, och avslappnade stil perfekt kombinerad outfit

image128 Igen, skorna, och klänningen, perfekt kombo, den här outfitten skulle jag helt klart vilja sporta på ett party, och visst är det en portion Audrey Tatou över henne...

Samtliga bilder från Facehunter

premiär

Idag var det julfika premiär, favoritkusinen bjöd på glögg och lussebulle! Roligast första gången då det är lätt att drabbas av lussebulleöverdos lagom till lucia. (Pepparkakor har sambon och jag redan satt i oss en burk, jag gillar att baka, men det går inte att komma ifrån att Annas är godast)

                                                                 image123image124

Just

Har arbetat hårt den senaste tiden, extra på jobbet, röjt i mammas hus eftersom hon köpt nytt och skall sälja...
Fick frågor om födelsedagspresenterna, en fin skörd som vanligt, mina nära är VÄLDIGT snälla (eller så är det jag som är det, med tanke på att jag får så fina presenter...)

Men till exempel:

En sminkkurs på make up store (helt enligt önskemål)
En massiv svart sjal i 100% siden
Necessärer från 10-gruppen
Bok om fuktionell design (med sammetsomslag!)

Som sagt, jag måste ha varit snäll jag med...

image121image122 En liten slant gick till denna som på mig blev vinterns schysstaste oversize-klänning!


Önskelistan

Det där med att komponera en önskelista är inte det lättaste, jag kommer alltid på en massa bra saker att önska mig i januari (när det är 11 månader till födelsedag och 12 till jul)
 
I år önskar jag mig dock några fina modetidingar av utländsk karaktär

Nylon, Harper's Bazaar och Vouge m m...

                                                                 image120


Stormstegen

Presenternas högtid närmar sig, jag har drabbats av total secondhand feber och tycker nästan det känns jobbigt att köpa nya saker- slöseri på resurser och allt det där, det finns ju så mycket fina loppisgrejor som är plånboksvänliga så det förslår.

Jag brukar försöka begränsa julklappshysterin så gott det går, håller mig till närmaste familjen. I år skall jag arbeta, så jag slipper ångesten med när var och hur det skall firas.

Juklappstips för småsyskon mottages tacksamt, mor och älskling är redan fixfärdiga!

En stulen lista

från Alexandra och Käthe (länkar till deras bloggar till höger):

Lack - Snyggt i rött eller svart på detaljer-klassiskt i liten dos, porrigt i stor. Kul att bryta av med och leka med material

Paljetter -Snyggt med en liten jacka/bolero, ser lätt billigt ut.

Blommigt - Fint 

A-linjeskurna klänningar - Skönt, snyggt och smickrande, plagg som är både bekväma och snygga är de som blir favoriter i garderoben

Fodralklänningar - Nja, på rätt person, men inte på  mig

Rågummi - I en tappning enbart, på mina wallabes, annars nej

Ugg's - Skitfult, inte ens praktiskt då de är i mocka

Tajts - Älskar.

Stuprör - Snyggt till nästan allt

70-talsvida ben -Fy, det här är inte snyggt på någon, har inte sett en enda schysst styling på 70talsbyxan 

Shorts - Bara på sommaren, ser urtöntigt ut när det är kallt

Djurmönstrat - I sommar i en djungelstil, men nej, ser lätt billigt ut

Randigt - Klassiskt, alltid fint

Rutigt - Snyggt att låta något rutigt skymta fram

Oversize - Snyggt och bekvämt

Stövlar - Med LÅG klack

Orange - Fint på små detaljer 

Cerise - Roligt

Lila - fint men kan lätt bli lite trist 

Grått - Skönt alternativ till svart 

Svart - Går aldrig ur tiden

Senapsgult - Nja,ni så fall på en halsduk eller den snygga halskedjan från H&M eller en liten väska 

Ballongkjolar - ÄLSKAR, helt underskattat plagg, känner mig alltid som en prinsessa i en ballongkjol, men de ska vara korta

Äggformade toppar/ klänningar - Hmm vet inte riktigt vad äggformad betyder när det kommer till kläder, men det är säkert fint 

Converse - Så snyggt, lite kallt och slaskigt, men absolut igen i vår

Ballerinaskor - Skönt, mina är utslitna, men det blir garanterat nya i vår, även om pumpsen sen någraår bråkar om plats i min garderob

Klassiska pumps - JA helst vintage 

Grova pumps - Nä


Fyndbubbla

Jag är inne i en riktig secondhandbubbla just nu. Tycker det känns som slöseri att köpa nya saker när det finns så mycket gamla fina (och billiga!).

Jag kom i veckan hem med den berömda kittyjackan från monki som äntligen kommit in. Hon och jag kommer dock inte överrens till 100%, så jag tror att hon får åka tillbaka imorgon. Men varm och gosig är hon ju förstås. Nej, det får bli något annat alternativ på vinterjacka.

Den där dagen

Idag har jag i brist på annat firat min farfar, oanmäld kom jag, med blommor och choklad, men farfar min hade bakat, både tårta och kanelbullar, händig är han minsann...

Isgata över hela stan, överväger att låta cykeln stå imorgon bitti, för trots vinterdäck känns det inte riktigt bra att cykla när det knappt går att gå. Tål att funderas på, tar över 45 min att gå vid bra väglag, hade inte varit något att fundera på om det inte varit för att jag börjar 06.45 (ombytt och klar)... Hatar att åka buss, fick en rejäl överdos under skolåren...

                                                                         image118

Vintervärld

När jag gick och la mig igår trodde jag aldrig att det skulle finnas kvar. Men jag vaknade upp till min älsklingsvy. SNÖ! Jag älskar snö, till mångas förtret, men klagar du om vädret hos mig när det är snö får du inga som helst sympatier. Det är så vackert, även om det bara är 4 cm så räcker det för att täcka alla bruna halvruttna löv och asfalt. MYSIGT! Skalll om en stund ner på stan och luncha med en vän. Hon hatar snö, men vet att jag älskar det... Ha så roligt, gör en ängel!

                                                                             image117

Pärla

Ytterligare en pärla som jag inte skulle bli alls ledsen över att få i födelsedagspresent nästa vecka:

image116 Åsahjärtaniklas/ modemecka.se 349kr

"Hysterin"

Jag har dragit mig för att kommentera Cavalli-kollektionen, men nu kan jag inte låta bli att håna massan lite. Svenskarna har gått in i en galen masspsykos. Roberto Cavalli??? Sen när är hans kläder snygga? Jag har aldrig förstått mig på hans SMAKLÖSA design och är inte ett dugg mer lockad för att det säljs på HM. En kvinna i 50års åldern klev in i hissen på jobbet. (bloderad med galen utväxt, solbränd och extra rynkig med missfärgade tänder och  bombajacka- need I say anymore?) Ja, jag var på HM innan jobbet den där Cavalli Roberto skulle visst ha några kläder där, men det var slut när jag kom kl 13. blablabalabla (Hade du väntat dig något annat? Och är det verkligen så viktigt om du inte ens vet vad designern heter?)

De flesta har säkert hört namnet Roberto Cavalli tidigare, men ärligt talat- hur många av er som trängdes har som högsta dröm att äga ett Cavalliplagg? Cavalli ger mig precis samma känsla som när jag hör namnet Donatella Versace, Tacky! (Vill bara tillägga att Versace kan ha fina grejer-men jag pratar om Donatellas personliga uppenbarelse)

Trendigt och skitsnyggt

Nu tänker jag gå emot alla mina principer- tipsa om något jag verkligen vill/tänker köpa innan jag faktiskt gör det-jag får skylla mig själv om det tar slut.

                                                         image115
Halsband från Cajsita/modemecka.se 279kr. Ursnyggt!

Trendigt men fult.

Att något är trendigt behöver verkligen inte betyda att det är snyggt. Det är UGGS ett kvitto på. Jag gillade dem inte förra gången de var inne, och jag kan inte förstå att människor som normalt har så bra stil tycker de är snygga. Jag fattar väl också att de säkert är jättebra när det är minusgrader och snö, men hu tror NI de kommer se ut efter en vinter i mellansverige? Att de skulle vara en gåva till norrlänningar- det finns massa snyggare och bättre skodon-till exempel skoterstövlar (ni vet de svarta med tjock grå sula), de har lite Marc Jacobs gummistövlar över sig. 

Jaja, gå ni kring i era Uggs, men i min garderob kommer de inte finnas innan jag flyttar till nordpolen!

RSS 2.0