Nobelfesten

Bilderna har ni redan sett, så här tycker Popcorn om festligheterna:

Jag älskar att Pippi Långstrump var temat både för dukning/blommor och underhållning. Det känns både svensk och Nobel. Jag tillhör det skaran som tycker det är oacceptabelt att inte Astrid Lindgren fått litteraturpriset.

Vad gäller klänningarna (herrarna får stå tillbaka eftersom alla har likadana kläder...)

Prinsessan Madeleine hyllas i pressen för sin vackra vinröda sammetsklänning. Jag tycker den var fin, men trist, säger mig ingenting-totalt neutral. Godkänt, inte mer.

Kronprinsessan Victoria i en klänning med färggradienter som det så fint heter. Klänningen känns kul, och även om jag generellt inte gillar trenden med färgradienter så känns Victoria nyskapande, modig och annorlunda. Klädsam är den också. Mycket väl godkänt

Drottning Silvia i en valentinoröd sidenklänning. Helt fantastisk, dramatisk, vacker, klädsam, annorlunda. Alldeles alldeles underbar. Litet minus i kanten för att den i sil ligger lite väl nära den berömda vita klänningen. Mycket väl godkänt
  
  2006

Filippa
Reinfelt en lila klänning med volanger nertill. En ganska enkel klänning som i sig inte ger några wow-känslor, men på Filippa är den fantastisk. Enkel med klassisk, Klänningen glittrar ikapp med vår first lady. Väl godkänt

Marie Jose
Fert har en svart klänning med en FANTASTISK kavaj. Jag bli helt till mig i trasorna av detta fantastiska klädesplagg. Ge Mig. Mycket Väl Godkänt

image144  Bild SVT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0